21 Aralık 2012 Cuma

ÜÇ UNLU POĞAÇA

filizceyemekler


Şu sıralar çok poğaça çeşitleri yaptım. Bir kaç denemem çok iyi olmadı.
Karışık unlarla yaptığım bu poğaçam çok yumuşak ve lezzetli oldu.
Bu gün Özlem'in davetinde de beğenildi ve sizlerle de tarifini
paylaşmak istedim.

Malzemeler
2 yumurta akı (sarısını üzerine kullandım)
6 yemek kaşığı yoğurt
Yarım paket yumuşak Teremyağ
1 çay bardağı zeytinyağ (ajda bardak)
2 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı mısır unu
3,5 su bardağı beyaz un
50 gr beyaz peynir rendesi (kaşar peyniri de olur)
1 paket karbonat
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı sirke

Yapılışı
Bütün malzemeleri karıştırıp iyice yoğuruyoruz. Ele yapışmayan
biraz yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Elimizle şekillendirip yağlı kağıtlı fırın
tepsisine yerleştiriyoruz. Tam bir fırın tepsisi kadar oldu.
Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve haşhaş serpiştirelim.
175 derecelik önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirelim.

Ben bazılarını sosisli yaptım. İstediğiniz malzeme ile veya sade yapabilirsiniz.

6 yorum:

  1. bizde de poğaça iyi oluyor,bu tarifinde malzemeler çeşitli tadı da nefis olmuştur not aldım bunu deniycem Filizcim,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Nefis gözüküyor,elllerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Filizz şekerciğim akşam çayı için poğacalarından istiyorummmm.Kaldı mı şekerlimmmm?Ne de güzel görünüyor şirinler,ellerine sağlık canımmmm.

    YanıtlaSil
  4. mehtapcım denediğinde yorumunu beklerim...iyi ya da kötü......sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Canan hanım teşekkür ederim...nefis gerçekten:)

    YanıtlaSil
  6. Vişnapcığım malesef kalmadı, bizim evde poğaça canavarları olunca...sana özel yaparım canım..:)

    YanıtlaSil