21 Aralık 2012 Cuma

PIRASALI KEK (PLASKA)

filizceyemekler
Özlem'in masasından:

Plaska (pırasalı kek)

Malzemeler
1 kg pırasa
4 yumurta
2 su bardağı mısır unu
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı zeytinyağ (yarım su bardağı kullanmış)
1 paket kabartmatozu
1 çay bardağı un
tuz, dereotu

Yapılışı
Pırasaları ince ince doğrayıp biraz zeytinyağ ile kavuralım.
Pırasalar iyice soğuduktan sonra yumurta,mısır unu,yoğurt,kabartma tozu,
beyaz un, tuz ve dereotuyla güzelce karıştıralım.
Yağladığımız yuvarlak borcama dökelim.

Harcın üzerine beyaz peynir rendesi ve biraz pulbiber serpiştirelim.
Çatal ile harca hafifçe yedirelim.
(İsteğe bağlı)

Kekimizi 200 derecelik fırına atalım ve 25 dk pişirelim.


Islak kek

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
2.5 su bardağı un
2 paket kakao
yarım paket margarin
yarım bardak sıvıyağ

Yapılışı
Margarini eritip soğutalım. Yumurta,şeker,süt,yağ,kakao ve vanilyayı
iyice karıştıralım. Karışımdan 1 su bardağı ayıralım.
Diğer malzemeleride harcımıza ekleyip iyice çırpalım ve borcama dökelim.
175 derecede kek pişene kadar pişirelim.
Keki fırından çıkınca dilimleyelim ve ayırdığımız sosu üzerine dökelim.
Sosunu çekince kekimizi süsleyip servis yapalım..


4 yorum:

  1. arkadaşının sofrası harikaymış,afiyetler olsun size.Bloğun sanki değişmiş,güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  2. gerçekten sofra süperdi,zevkle yedik.:)
    blogumda küçük küçük oynamalar yapmaya çalışıyorum,kendi kendime öğreniyorum...beğenmene sevindim,teşekkür ederim mehtapcım...:)

    YanıtlaSil
  3. Offf offff dedim inan ki bu tarifi arıyordum ben de komşum yapardı bir zamanlar gitti uzaklara bilemiyordum .Çok severim bunu canımmmm ilaç gibi geldi tarifin ellerine sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler vişnapcım ama tarif arkadaşımın,
    tadı çok güzeldi ben de ilk defa yedim ve çok beğendim...

    YanıtlaSil