29 Mayıs 2012 Salı

ANNE USULU KAPUSKA

filizceyemekler

Kapuska yemeğini çok severim. Rahmetli annem ve anneannem
lahana turşusundan ve bulgurlu yaparlardı. Geçenlerde benimde canım istedi
ve yapmaya çalıştım.Gerçi bende lahana turşusu yoktu ama bende normal
lahana ile ve limonlu yaptım. Annemin gibi olmasada fena olmadı en
azından onları anmış oldum,  nur içinde yatsınlar.:(

Malzemeler
Yarım beyaz lahana
1 adet kuru soğan
1 limon
yarım çay bardağı bulgur
1-2 domates
1-2 diş sarımsak
2-3 yemek kaşığı salça (domates ve biber)
tuz,karabiber,zeytinyağ, biraz sıcak su

Lahanayı ince ince doğrayıp güzelce yıkadım.Soğanı, sarımsağı ve domatesi de
ince ince doğradım.Tencerede zeytinyağ ile soğan,sarımsak,salça ve domatesi
birazkavurdum. Sonra lahanaları tuzu ve karabiberi ilave edip biraz daha kavur-
mayadevam ettim.Lahanalar biraz sönünce sıcak su ilave ettim.Biraz piştikten
sonra bulguru ve limonu da ekledim. Bulgurlar şişince ve lahanalar yumuşayınca
yemeğiniz olmuştur.
Afiyet osun...
Ben servis ederken üzerine acı pul biber serpmeyi seviyorum, acılı ve ekşili çok güzel oluyor...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder